Roundup, January 18, 1959

Records & Hi-Fi

A young Denver native with a future in the recording field is Dean Reed, alumnus of Wheat Ridge High School and the University of Colorado. Dean has made his debut on Capitol Records with country style music - "The Search" and "Annabelle." The guitar-playing singer began entertaining before audiences while still in high school, and turned into a parttime professional entertainer in college in Boulder. Roy Eberhart, formerly of Denver, "discovered" young Reed, and is now acting as his manager.

Records & Hi-Fi

Ein junger Einwohner von Denver mit einer Zukunft im Rundfunk ist Dean Reed, Absolvent der Wheat Ridge High School und der Universität von Colorado. Dean hatte sein Debüt bei Capitol Records mit Country-Musik - "The Search" und "Annabelle." Der Gitarre spielende Sänger begann die Zuschauer zu unterhalten als er noch in der High School war, und wurde dann stundenweise professioneller Entertainer am College in Boulder. Roy Eberhart, ehemaliger Bewohner von Denver, "entdeckte" den jungen Reed und ist jetzt als sein Manager tätig.

Letzte Änderung: 2007-12-17